"> یو پی اس با راندمان بالا :برای دانستن اینکه بدانیم که چه یو پی اسی دارای راندمان بالایی می باشد
besmallah
021-86023253 021-86023287
021-77093752 021-77093755

یو پی اس با راندمان بالا :برای دانستن اینکه بدانیم که چه یو پی اسی دارای راندمان بالایی می باشد ابتدا باید معنی و مفهوم چند پارامتر و و چندکلمه را بدانیم.

یکی از این پارامتر های مهم دانستن معنی کلمه راندمان میباشد،بازده (کارایی، راندمان، بهره‌وری) نشان‌دهندهٔ جلوگیری از هدر رفتن مواد، انرژی، سرمایه، و زمان در انجام کارها است. این مفهوم در بسیاری از شاخه‌های فیزیک، مهندسی، ریاضیات، و اقتصاد یک کمیت سنجش‌پذیر است. بازده را معمولاً به صورت نسبت میان «خروجی مفید» به «ورودی کل» تعریف می‌کنند.

کارایی مفهومی است که هزینهٔ منابع صرف شده در فرایند کسب هدف را ارزیابی می‌کند. بدین صورت که مقایسهٔ خروجی‌ها بدست آمده با ورودی‌های مصرف شده میزان کارایی را مشخص می‌کند. برای سنجش کارایی هزینهٔ تأمین منابع انسانی، هزینهٔ استفاده از تجهیزات، نگهداری تسهیلات و نرخ بازگشت سرمایه و نظایر آن مورد ملاحظه قرار می‌گیرد.

پس در حالت کلی میتوان گفت هر دستگاه یو پی اسی که دارای کارایی خوبی میباشد دارای راندمان بالایی می باشد و یو پی اس خوبی میباشد.

ولی در یو پی اس پارامتری که تاثیر خیلی مستقیمی در راندمان یو پی اس دارد پارامتر کسینوس فی یا ضریب قدرت میباشد و عددش همیشه کمتر از یک میباشد و هرچقدر نزدیکتر به یک باشد دارای راندمان بالایی میباشد.

با بحثهایی که شد به این نتیجه میرسیم که هر یو پی اسی که دارای ضریب قدرت خوبی میباشد دارای راندمان بالایی هست و در نتیجه ضریب قدرت یکی از پارامترهای مهم در انتخاب یو پی اس خوب میباشد.و در خرید یو پی اس باید دقت شود که یو پی اسی با ضریب قدرت بالا انتخاب گردد.

یو پی اس با راندمان بالا کارایی بهتری نسبت به یو پی اس با راندمان کم دارد و دارای اتلاف انرژی کمتری میباشد.

به این پست رای دهید