"> چرا باتری یو پی اس خراب می شود؟ باتری یو پی اس یکی از اقلام مصرفی در یو پی اس می باشد
besmallah
021-86023253 021-86023287
021-77093752 021-77093755

چرا باتری یو پی اس خراب می شود؟ باتری یو پی اس یکی از اقلام مصرفی در یو پی اس می باشد و لوازم مصرفی خراب می شوند و عواملی هستند که باعث خرابی باتری ها می شوند و باید این عوامل را شناسایی کنیم تا بتوانیم از این طریق طول عمر باتری یو پی اس ها را بالا ببریم.چرا باتری یو پی اس خراب می شود؟

عواملی که در خراب باتری های یو پی اس موثرند عبارتند از:

یکی از عواملی که در طول عمر و خرابی باتری های یو پی اس موثرند طریقه شارژ و میزان آمپر شارژ و همچنین شارژر دستگاه یو پی اس بستگی دارد.هرچقدر میزان آمپری که داخل باتری ریخته میشود متناسب با آمپر باتری باشد و همچنین زمان شارژ کامل باتری،شارژ قطع گردد و همچنین مواقعی که قطعی برق نداریم و از باتری ها استفاده نمیشود خود یو پی اس بتواند این هارا مدیریت کند که به همه اینها مدیریت پیشرفته باتری می گویند که در اکثر یو پی اس ها مداراتی به نام abm وscm وجود دارد که اینکارهارا انجام مخیدهند.

عامل دیگری که درخرابی زودرس باتری ها تاثیر دارد عوامل محیطی مانند گرما،رطوبت،گرد و غبار و… میباشد که باید محیط نصب یو پی اس و باتری ها استاندارد باشد.

نکته دیگری که وجود دارد این است که باتری ها موقع نصب یو پی اس باید درست نصب و راه اندازی گردد مثلا سرپیچها و پیچها محکم بسته شود تا اینکه از سلفاته شدن باتری ها جلوگیری گردد.

میزان آمپر باتری ها و تعداد انها توسط کارشناس فنی با میزان مصرف و مدت زمان برقدهی مورد انتظار انتخاب گردد تا باتری ها زودتر خراب نشوند.

و بسیاری از عوامل دیگر

به این پست رای دهید