"> کاربرد یو پی اس در پالایشگاهای نفت و گاز
besmallah
021-86023253 021-86023287
021-77093752 021-77093755
کاربرد یو پی اس در پالایشگاهای نفت و گاز

کاربرد یو پی اس پالایشگاه: پالایشگاهای نفت و گاز علاوه بر حساس بودن تولید از لحاظ امنیتی و ایمنی خیلی با اهمیت هستند و جز مراکز حساس جامعه در هر کشور می باشد.

حتی میتوان گفت بخاطر حساسیت بالا در نبردهای بین جوامع جز اولین گزینه های دشمن برای تخریب این مراکز میباشد. با اشاره به این موضوع به حساسیت این مراکز میتوان پی برد.

این مراکز نیاز زیادی به دستگاهای یو پی اس دارند که یو پی اس هایی با توان بالا شناخته شده اند.

این مراکز با سیستم کنترل  ابزار دقیق کار میکنند از جمله سیستم های PLC  که نیاز به برق صاف و بدون وقفه // یو پی اس // می باشند. حساسیت وجود برق در این مراکز به قدری بالا می باشد که در بسیاری از موارد مشاهده شده است که قطع برق و وسل آن بعد از مدتی کوتاه باعث خسارت هایی در این مراکز شده است.

یو پی اس ها وظیفه ی پشتیبانی این تجهیزات را از لحاظ قطعی برق بر عهده دارند و با بیان این مسائل به ضرورت وجود یو پی اس در این مراکز پی میبریم.

یو پی اس های پالایشگاهی استفاده شده در این مراکز از نوع یو پی اس آنلاین  بوده و بدون وقفه و نویز و نوسان می باشد. یو پی اس های آنلاین دابل کانورزن از برزوترین مدلهای استفاده شده در یوپی اس های پالایشگاهی می باشند.

علاوه بر تجهیزات پالایشگاهی نفت و گاز دیگر تجهیزات این مراکز از جمله دوربین های مداربسته و سیستم های اطفا حریق نیز نیاز به وجود دستگاه یوپی اس دارند.

مکانیزه و کنترلینگ بودن سیستم های  اطفا حریق از جمله سنسورها و عملگرهای موجود در این سیستم همواره باید بدون قطعی برق عمل کند.کاربرد یو پی اس پالایشگاه

لازم به ذکر می باشد که باتری یو پی اس های موجود در این مراکز از حاط ایمنی در مقابل آتش سوزی در حد امکان باید ایمن باشند یعنی اینکه پلاستیک باتری یو پی اس ها از نوع ضد حریق باشند.

از جمله این باتریها می توان باتری یو پی اس های فیام ایتالیا را نام برد.

اکثر UPS های استفاده شده در پالایشگاها، یوئپی اس های توان بالا می باشند.

دستگاهای یو پی اس جر ضروری ترین تجهیزات به کار بدره شده در مراکز پالایشگاهی نفت و گاز محسوب میشوند.

کاربرد یو پی اس در پالایشگاهای نفت و گاز
2.5 (50%) 2 votes